I GET UP AT 10 ‘clock
Język angielski
Szkoła podstawowa
Klasa: III
Autor: Aniela Tekiela
Blog: https://neuroteaching.blogspot.com/
W trakcie tej lekcji:
- nauczysz się i utrwalisz godziny w języku angielskim
- obejrzysz film, w którym piosenkarka Sophia pokazuje swoją „morning routine”
- rozwiążesz quiz online
- posłuchasz piosenki
Czego będziesz potrzebować do tej lekcji?
- chęć do nauki
- smartfon
- laptop/komputer
- zeszyt i coś do pisania
- dostęp do Internetu i przeglądarki internetowej
- ewentualnie wsparcie rodzeństwa lub innego członka rodziny, który zna język angielski lub pomoże Ci w obsłudze sprzętu i Internetu
ZADANIE 1
- odtwórz poniższe filmy – usłyszysz w nich lekcje dotyczącą tego, jak opisywać godziny
- postaraj się powtarzać po spikerze pytania oraz odpowiedzi
– What time is it? – It’s six o’clock.
https://www.youtube.com/watch?v=EIxaxnageTo
https://www.youtube.com/watch?v=NRmARl7Gm4k
https://www.youtube.com/watch?v=8w1MgXz_uZg
ZADANIE 2
- rozwiąż quiz i powtórz opisywanie godzin
- za każdym razem jak usłyszysz spikera, powtórz po nim zdanie na głos
- zanim klikniesz w wybrany zegarek, zapisz zdania czytane przez spikera do zeszytu
https://www.gamestolearnenglish.com/telling-the-time/
ZADANIE 3
- odtwórz poniższy film, w którym Sophia pokazuje, jak spędza poranek
https://www.youtube.com/watch?v=EOPbL9cWzMw
- zapisz co najmniej 5 czynności jakie wykonuje
- obok każdej czynności napisz, o której godzinie Sophia wykonuje te czynności
PRZYKŁAD
get up – at five o’clock
ZAKRES REALIZACJI PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
1.Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych dotyczących jego samego i jego najbliższego otoczenia, umożliwiającym realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie tematu: mój dzień, moje zabawy; określanie godziny.
- Uczeń rozumie bardzo proste wypowiedzi ustne, artykułowane wyraźnie i powoli,
w standardowej odmianie języka – rozumie sens krótkich wypowiedzi, opowiadań, bajek i historyjek oraz prostych piosenek i wierszyków, szczególnie gdy są wspierane np. obrazkami,
rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami, dodatkowymi dźwiękami; znajduje w wypowiedzi określone informacje.
- W zakresie wypowiedzi ustnych uczeń:
1) powtarza wyrazy i proste zdania;
2) tworzy bardzo proste i krótkie wypowiedzi według wzoru, np. nazywa obiekty
z otoczenia i opisuje je, nazywa czynności;
- W zakresie wypowiedzi pisemnych uczeń:
1) przepisuje wyrazy i proste zdania;
2) pisze pojedyncze wyrazy i zwroty;
3) pisze bardzo proste i krótkie zdania według wzoru i samodzielnie.
- Uczeń korzysta ze źródeł informacji w języku obcym nowożytnym (np. ze słowników obrazkowych, książeczek), również za pomocą technologii informacyjno-komunikacyjnych.