You are currently viewing Go straight and turn left. Wskazywanie drogi.

Go straight and turn left. Wskazywanie drogi.

Język angielski
Szkoła podstawowa
Klasa: V-VI
Autor: Aniela Tekiela
Blog autorki 


Temat: Go straight and turn left. Wskazywanie drogi.

W trakcie tej lekcji:

  1. nauczysz się i utrwalisz nazwy miejsc w mieście
  2. nauczysz się pytać o drogę i wskazywać drogę
  3. rozwiążesz quizy online
  4. obejrzysz film animowany

Czego będziesz potrzebować do tej lekcji?

  1. chęć do nauki
  2. smartfon
  3. laptop/komputer
  4. zeszyt i coś do pisania
  5. dostęp do Internetu i przeglądarki internetowej

ewentualnie wsparcie rodzeństwa lub innego członka rodziny, który zna język angielski lub pomoże Ci w obsłudze sprzętu i Internetu.

ZADANIE 1

Uzupełnij dialog, a po sprawdzeniu przepisz go do zeszytu – kliknij TUTAJ.

ZADANIE 2

  1. Obejrzyj film – kliknij tutaj.
  2. Co jakiś czas system będzie zatrzymywał odtwarzanie filmu, abyś mógł wpisać w zdaniu z luką brakujące wyrazy.
  3. System pokaże Ci, czy Twoja odpowiedź była prawidłowa czy nie.
  4. Jeśli nie, zapisz całe takie zdanie w zeszycie.

ZADANIE 3

Otwórz mapkę – TUTAJ.

Na jej podstawie napisz dialog udzielając wskazówek dotyczących tego, jak dojść:

  1. z MUSEUM do BUS STATION
  2. z FACTORY do HOSPITAL
  3. z HOSPITAL do FACTORY

Informacja dla nauczyciela

ZAKRES REALIZACJI PODSTAWY PROGRAMOWEJ:

  1. Uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie tematu: podróżowanie (orientacja w terenie, wycieczki, zwiedzanie, infrastruktura miasta)
  2. Uczeń rozumie proste wypowiedzi ustne – znajduje w wypowiedzi określone informacje.
  3. Uczeń tworzy krótkie, proste, spójne i logiczne wypowiedzi pisemne – opisuje miejsca, pyta o drogę, udziela wskazówek.
  4. Uczeń przetwarza prosty tekst pisemnie: przekazuje w języku obcym nowożytnym informacje zawarte w materiałach audiowizualnych.
  5. Uczeń dokonuje samooceny i wykorzystuje techniki samodzielnej pracy nad językiem (korzysta ze słownika, poprawia błędy, prowadzi notatki)
  6. Uczeń korzysta ze źródeł informacji w języku obcym nowożytnym za pomocą technologii informacyjno-komunikacyjnych.
  7. Uczeń stosuje strategie komunikacyjne (domyślanie się znaczenia wyrazów z kontekstu, identyfikowanie słów kluczy).

Przygotowane na licencji CC-BY-NC