Język angielski
Szkoła podstawowa
Klasa: V-VI
Autor: Aniela Tekiela
Blog autorki
Temat: Go straight and turn left. Wskazywanie drogi.
W trakcie tej lekcji:
- nauczysz się i utrwalisz nazwy miejsc w mieście
- nauczysz się pytać o drogę i wskazywać drogę
- rozwiążesz quizy online
- obejrzysz film animowany
Czego będziesz potrzebować do tej lekcji?
- chęć do nauki
- smartfon
- laptop/komputer
- zeszyt i coś do pisania
- dostęp do Internetu i przeglądarki internetowej
ewentualnie wsparcie rodzeństwa lub innego członka rodziny, który zna język angielski lub pomoże Ci w obsłudze sprzętu i Internetu.
ZADANIE 1
Uzupełnij dialog, a po sprawdzeniu przepisz go do zeszytu – kliknij TUTAJ.
ZADANIE 2
- Obejrzyj film – kliknij tutaj.
- Co jakiś czas system będzie zatrzymywał odtwarzanie filmu, abyś mógł wpisać w zdaniu z luką brakujące wyrazy.
- System pokaże Ci, czy Twoja odpowiedź była prawidłowa czy nie.
- Jeśli nie, zapisz całe takie zdanie w zeszycie.
ZADANIE 3
Otwórz mapkę – TUTAJ.
Na jej podstawie napisz dialog udzielając wskazówek dotyczących tego, jak dojść:
- z MUSEUM do BUS STATION
- z FACTORY do HOSPITAL
- z HOSPITAL do FACTORY
Informacja dla nauczyciela
ZAKRES REALIZACJI PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
- Uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie tematu: podróżowanie (orientacja w terenie, wycieczki, zwiedzanie, infrastruktura miasta)
- Uczeń rozumie proste wypowiedzi ustne – znajduje w wypowiedzi określone informacje.
- Uczeń tworzy krótkie, proste, spójne i logiczne wypowiedzi pisemne – opisuje miejsca, pyta o drogę, udziela wskazówek.
- Uczeń przetwarza prosty tekst pisemnie: przekazuje w języku obcym nowożytnym informacje zawarte w materiałach audiowizualnych.
- Uczeń dokonuje samooceny i wykorzystuje techniki samodzielnej pracy nad językiem (korzysta ze słownika, poprawia błędy, prowadzi notatki)
- Uczeń korzysta ze źródeł informacji w języku obcym nowożytnym za pomocą technologii informacyjno-komunikacyjnych.
- Uczeń stosuje strategie komunikacyjne (domyślanie się znaczenia wyrazów z kontekstu, identyfikowanie słów kluczy).
Przygotowane na licencji CC-BY-NC