You are currently viewing Food – health or unhealthy? – zdrowe i niezdrowe jedzenie.

Food – health or unhealthy? – zdrowe i niezdrowe jedzenie.

Food – health or unhealthy? – zdrowe
i niezdrowe jedzenie.

Przedmiot: Język angielski

Poziom edukacyjny:  Szkoła podstawowa

Klasa: 3

Autor: Karolina Celuch

Podczas tej lekcji:

– poznasz angielskie nazwy zdrowych i niezdrowych produktów spożywczych,

– obejrzysz filmik na Youtube,

– nauczysz się nazywać ustnie i podpiszesz po angielsku zdrowe i niezdrowe produkty,

– wybierzesz się na wirtualne zakupy i zapełnisz aż dwa wózki,

– zagrasz w grę online, która pomoże Ci zapamiętać słówka,

– wymyślisz własną restaurację i ułożysz dla niej menu,

– zaprosisz rodzinę na kolację i opowiesz, co będzie do jedzenia.

 

Będą Ci potrzebne:

– smartfon, tablet albo komputer z dostępem do Internetu,

– samoprzylepne karteczki,

– blok rysunkowy,

– piórnik, kredki/mazaki i coś do pisania,

– w razie potrzeby – poproś o pomoc rodziców albo rodzeństwo.

 

Ćwiczenie 1: Dzięki temu ćwiczeniu poznasz nazwy zdrowych i niezdrowych produktów po angielsku, poćwiczysz wymowę i stworzysz oryginalny słowniczek.

– Włącz filmik. Podczas oglądania powtarzaj na głos słówka po angielsku.

– Obejrzyj filmik drugi raz. Zatrzymuj, narysuj i zapisz na samoprzylepnej karteczce słówko po angielsku. Przetłumacz na język polski.

– Jeśli potrzebujesz, odtwórz filmik ponownie aż uznasz, że zadanie jest skończone.

 

Ćwiczenie 2: Healthy or unhealthy? – Zdrowe czy niezdrowe?

Czas na zakupy! Potrzebujesz 2 wózki. Narysuj je na kartce z bloku lub wydrukuj. Wózek może wyglądać tak:

 

Na 1 wózku napisz HEALTHY FOOD (zdrowe jedzenie), a na drugim UNHEALTHY FOOD  (niezdrowe jedzenie).

Przyklej teraz karteczki z rysunkami i nazwami produktów spożywczych na właściwy wózek. Your shopping is done! J

 

Ćwiczenie 3: Teraz utrwalisz poznane słówka poprzez zagranie w quiz.

Zagraj w krótki quiz:

Kliknij aby wejść w quiz

 

Ćwiczenie 4: MY RESTAURANT – w tym ćwiczeniu wcielisz się w rolę właściciela restauracji i samodzielnie ułożysz menu.

Wyobraź sobie, że masz własną restaurację. Wymyśl dla niej nazwę. W zależności od tego, co lubisz – Twoja restauracja może podawać zdrowe albo niezdrowe jedzenie, albo jedno i drugie 😉

Z produktów, które masz w swoich dwóch wózkach, przygotuj menu, które będzie się składało przynajmniej z 10 podpunktów. Nie zapomnij o napojach J

Przykładowe menu – może wyglądać jak książeczka:

 

Ćwiczenie 5 – EXTRA: Wieczorem przygotuj kolację-niespodziankę dla domowników.

Jeśli możesz, zaproponuj domownikom kolację złożoną ze zdrowych lub niezdrowych  produktów. Zaproś rodzinę do stołu i po angielsku opowiedz, co podajesz. W razie potrzeby możesz wtajemniczyć 1 osobę do pomocy. Bon apetit!

 

Thank you for this lesson!

 

Zagadnienia z podstawy programowej:

– Uczeń rozumie wyrazy oraz jedno- lub kilkuzdaniowe, bardzo proste wypowiedzi pisemne (np. historyjki obrazkowe z tekstem, opowiadania).

– Uczeń rozumie ogólny sens tekstu, szczególnie gdy jest wspierany obrazem lub dźwiękiem.

– Uczeń znajduje w materiale określone informacje.

– W zakresie wypowiedzi pisemnych uczeń przepisuje oraz samodzielnie pisze pojedyncze wyrazy.

– W zakresie przetwarzania tekstu uczeń nazywa w języku obcym nowożytnym produkty spożywcze  – z najbliższego otoczenia oraz przedstawione w materiałach audiowizualnych.

– Uczeń potrafi określić, czego się nauczył, i wie, w jaki sposób może samodzielnie pracować nad językiem (np. przez oglądanie bajek w języku obcym nowożytnym, korzystanie z samodzielnie wykonanych słowników obrazkowych i gier edukacyjnych).

– Uczeń korzysta ze źródeł informacji w języku obcym nowożytnym również za pomocą technologii informacyjno-komunikacyjnych.

– Uczeń przetwarza zgromadzone słownictwo i wykonuje projekt – menu restauracji oraz (opcjonalnie) kolację dla rodziny.

 

Wykorzystane grafiki pochodzą z darmowych zasobów pixabay.com.