Food – health or unhealthy? – zdrowe
i niezdrowe jedzenie.
Przedmiot: Język angielski
Poziom edukacyjny: Szkoła podstawowa
Klasa: 3
Autor: Karolina Celuch
Podczas tej lekcji:
– poznasz angielskie nazwy zdrowych i niezdrowych produktów spożywczych,
– obejrzysz filmik na Youtube,
– nauczysz się nazywać ustnie i podpiszesz po angielsku zdrowe i niezdrowe produkty,
– wybierzesz się na wirtualne zakupy i zapełnisz aż dwa wózki,
– zagrasz w grę online, która pomoże Ci zapamiętać słówka,
– wymyślisz własną restaurację i ułożysz dla niej menu,
– zaprosisz rodzinę na kolację i opowiesz, co będzie do jedzenia.
Będą Ci potrzebne:
– smartfon, tablet albo komputer z dostępem do Internetu,
– samoprzylepne karteczki,
– blok rysunkowy,
– piórnik, kredki/mazaki i coś do pisania,
– w razie potrzeby – poproś o pomoc rodziców albo rodzeństwo.
Ćwiczenie 1: Dzięki temu ćwiczeniu poznasz nazwy zdrowych i niezdrowych produktów po angielsku, poćwiczysz wymowę i stworzysz oryginalny słowniczek.
– Włącz filmik. Podczas oglądania powtarzaj na głos słówka po angielsku.
– Obejrzyj filmik drugi raz. Zatrzymuj, narysuj i zapisz na samoprzylepnej karteczce słówko po angielsku. Przetłumacz na język polski.
– Jeśli potrzebujesz, odtwórz filmik ponownie aż uznasz, że zadanie jest skończone.
Ćwiczenie 2: Healthy or unhealthy? – Zdrowe czy niezdrowe?
Czas na zakupy! Potrzebujesz 2 wózki. Narysuj je na kartce z bloku lub wydrukuj. Wózek może wyglądać tak:
Na 1 wózku napisz HEALTHY FOOD (zdrowe jedzenie), a na drugim UNHEALTHY FOOD (niezdrowe jedzenie).
Przyklej teraz karteczki z rysunkami i nazwami produktów spożywczych na właściwy wózek. Your shopping is done! J
Ćwiczenie 3: Teraz utrwalisz poznane słówka poprzez zagranie w quiz.
Zagraj w krótki quiz:
Ćwiczenie 4: MY RESTAURANT – w tym ćwiczeniu wcielisz się w rolę właściciela restauracji i samodzielnie ułożysz menu.
Wyobraź sobie, że masz własną restaurację. Wymyśl dla niej nazwę. W zależności od tego, co lubisz – Twoja restauracja może podawać zdrowe albo niezdrowe jedzenie, albo jedno i drugie 😉
Z produktów, które masz w swoich dwóch wózkach, przygotuj menu, które będzie się składało przynajmniej z 10 podpunktów. Nie zapomnij o napojach J
Przykładowe menu – może wyglądać jak książeczka:
Ćwiczenie 5 – EXTRA: Wieczorem przygotuj kolację-niespodziankę dla domowników.
Jeśli możesz, zaproponuj domownikom kolację złożoną ze zdrowych lub niezdrowych produktów. Zaproś rodzinę do stołu i po angielsku opowiedz, co podajesz. W razie potrzeby możesz wtajemniczyć 1 osobę do pomocy. Bon apetit!
Thank you for this lesson!
Zagadnienia z podstawy programowej:
– Uczeń rozumie wyrazy oraz jedno- lub kilkuzdaniowe, bardzo proste wypowiedzi pisemne (np. historyjki obrazkowe z tekstem, opowiadania).
– Uczeń rozumie ogólny sens tekstu, szczególnie gdy jest wspierany obrazem lub dźwiękiem.
– Uczeń znajduje w materiale określone informacje.
– W zakresie wypowiedzi pisemnych uczeń przepisuje oraz samodzielnie pisze pojedyncze wyrazy.
– W zakresie przetwarzania tekstu uczeń nazywa w języku obcym nowożytnym produkty spożywcze – z najbliższego otoczenia oraz przedstawione w materiałach audiowizualnych.
– Uczeń potrafi określić, czego się nauczył, i wie, w jaki sposób może samodzielnie pracować nad językiem (np. przez oglądanie bajek w języku obcym nowożytnym, korzystanie z samodzielnie wykonanych słowników obrazkowych i gier edukacyjnych).
– Uczeń korzysta ze źródeł informacji w języku obcym nowożytnym również za pomocą technologii informacyjno-komunikacyjnych.
– Uczeń przetwarza zgromadzone słownictwo i wykonuje projekt – menu restauracji oraz (opcjonalnie) kolację dla rodziny.
Wykorzystane grafiki pochodzą z darmowych zasobów pixabay.com.