Szkoła podstawowa
Edukacja wczesnoszkolna
klasa: 3
Autor: Paulina Wisniewska – EDUmaMY
Temat : Fantastyczne dzieła architektury
Co powinieneś wiedzieć po tej lekcji?
1. Jakie wyróżniamy dzieła architektury?
2. Gdzie one się znajdują?
3. Kto to jest architekt i czym się zajmuje?
Co będziesz potrzebować do tej lekcji?
- zeszyt polonistyczny
- ołówek/ długopis/ pióro
- klocki
Obejrzyj poniższy odcinek i wykonaj zadania w swoim zeszycie lub na kartce, pauzując film w razie potrzeby. Pamiętaj, że videolekcję możesz obejrzeć kilka razy dla utrwalenia i lepszego zrozumienia materiału.
Piramida priorytetów [pdf-embedder url=”https://lekcjewsieci.pl/wp-content/uploads/2020/04/Piramida-priorytetów.pdf” title=”Piramida priorytetów”]
Informacja dla nauczyciela:
Ta lekcja pozwala zrealizować poniższe punkty podstawy programowej:
– słucha z uwagą wypowiedzi nauczyciela, innych osób z otoczenia, w różnych sytuacjach życiowych, wymagających komunikacji i wzajemnego zrozumienia; okazuje szacunek wypowiadającej się osobie I.1.1
– wykonuje zadanie według usłyszanej instrukcji; zadaje pytania w sytuacji braku rozumienia lub braku pewności zrozumienia słuchanej wypowiedzi I.1.2
– pisze odręcznie, czytelnie, płynnie, zdania i tekst ciągły, w jednej linii; rozmieszcza właściwie tekst ciągły na stronie zeszytu, sprawdza i poprawia napisany tekst I.4.1
– nazywa dziedziny sztuk plastycznych, np. malarstwo, rzeźbę, w tym dziedziny sztuki użytkowej, np. meblarstwo, tkactwo, ceramikę, hafciarstwo, architekturę, grafikę komputerową V.3.1
– rozpoznaje i nazywa podstawowe gatunki dzieł malarskich i graficznych: pejzaż, portret, scena rodzajowa; nazywa wybrane przykłady dzieł znanych artystów: malarzy, rzeźbiarzy, architektów z regionu swego pochodzenia lub innych V.3.2
-wykonuje przedmioty użytkowe, w tym dekoracyjne i modele techniczne VI.2.2
Przygotowane na licencji CC-BY-NC-ND