Dbamy o bezpieczeństwo w domu

szkoła podstawowa

przyroda

klasa 4

Autor:  Małgorzata Gardner


Temat: Dbamy o bezpieczeństwo w domu.

 

https://pixabay.com/pl/vectors/ostrze%C5%BCenie-znaki-24041/

Po tej lekcji będziesz umiał/ła:

  1. rozpoznawać oznaczenia substancji niebezpiecznych, 
  2. wymienić popularne niebezpieczne rośliny doniczkowe, 
  3. zbadać stan bezpieczeństwa w swoim domu. 

 

Pamiętaj, że nie musisz wszystkiego robić naraz.  

1. Zapoznaj się proszę z oznaczeniami substancji niebezpiecznych w podręczniku. Dowiedz się, co oznaczają. Żeby łatwiej zapamiętać, obejrzyj film:

przy okazji poćwiczysz j. angielski!  🙂

Aby utrwalić znajomość znaków, narysuj je w zeszycie podpisz, co oznaczają. 

 

2.Zadanie badawcze 1

Zbadaj bezpieczeństwo przechowywania substancji niebezpiecznych w domu. Pamiętaj! Zrób to z pomocą rodzica! Sprawdźcie, jakie substancje oznaczone jako niebezpieczne znajdują się w Waszym domu, upewnijcie się, że są prawidłowo zamknięte i przechowywane z dala od Twojego młodszego rodzeństwa. 

 3. W podręczniku masz przykłady popularnych niebezpiecznych roślin doniczkowych. Przyjrzyj się, jak wyglądają. Czy masz którąś z nich w domu? Przeczytaj w podręczniku, jak należy się zachowywać przy pielęgnacji takich roślin i zapisz to w zeszycie.

 4. Zadanie badawcze 2

Sprawdź proszę, jakie jeszcze niebezpieczeństwa czyhają na Ciebie w domu. Może w kuchni? Może w innych pomieszczeniach? Zrób proszę ich listę, a obok sposoby zapobiegania. Możesz to zrobić np. wg takiego wzoru: 

NR  PRZYKŁAD NIEBEZPIECZEŃSTWA  SPOSOBY ZAPOBIEGANIA 
1  kuchenka gazowa  zawsze należy sprawdzić, czy po gotowaniu gaz pod palnikiem jest prawidłowo zakręcony 
2     
3     

 

Dziękuję Ci za wykonanie tej pracy. Jesteś teraz prawdziwym ekspertem od bezpieczeństwa w domu. Gratulacje!!! 

 

Dla nauczyciela:

Realizacja podstawy programowej:

Dział V(4uczeń: interpretuje oznaczenia substancji szkodliwych dla zdrowia: drażniących, trujących, żrących i wybuchowych; 

(5) uczeń: podaje zasady zachowania się (…)w wypadku (…) spożycia lub kontaktu z roślinami trującymi; 

 

 .