szkoła podstawowa
przyroda
klasa 4
Autor: Małgorzata Gardner
Temat: Dbamy o bezpieczeństwo w domu.

Po tej lekcji będziesz umiał/ła:
- rozpoznawać oznaczenia substancji niebezpiecznych,
- wymienić popularne niebezpieczne rośliny doniczkowe,
- zbadać stan bezpieczeństwa w swoim domu.
Pamiętaj, że nie musisz wszystkiego robić naraz.
1. Zapoznaj się proszę z oznaczeniami substancji niebezpiecznych w podręczniku. Dowiedz się, co oznaczają. Żeby łatwiej zapamiętać, obejrzyj film:
przy okazji poćwiczysz j. angielski! 🙂
Aby utrwalić znajomość znaków, narysuj je w zeszycie podpisz, co oznaczają.
2.Zadanie badawcze 1
Zbadaj bezpieczeństwo przechowywania substancji niebezpiecznych w domu. Pamiętaj! Zrób to z pomocą rodzica! Sprawdźcie, jakie substancje oznaczone jako niebezpieczne znajdują się w Waszym domu, upewnijcie się, że są prawidłowo zamknięte i przechowywane z dala od Twojego młodszego rodzeństwa.
3. W podręczniku masz przykłady popularnych niebezpiecznych roślin doniczkowych. Przyjrzyj się, jak wyglądają. Czy masz którąś z nich w domu? Przeczytaj w podręczniku, jak należy się zachowywać przy pielęgnacji takich roślin i zapisz to w zeszycie.
4. Zadanie badawcze 2
Sprawdź proszę, jakie jeszcze niebezpieczeństwa czyhają na Ciebie w domu. Może w kuchni? Może w innych pomieszczeniach? Zrób proszę ich listę, a obok sposoby zapobiegania. Możesz to zrobić np. wg takiego wzoru:
NR | PRZYKŁAD NIEBEZPIECZEŃSTWA | SPOSOBY ZAPOBIEGANIA |
1 | kuchenka gazowa | zawsze należy sprawdzić, czy po gotowaniu gaz pod palnikiem jest prawidłowo zakręcony |
2 | ||
3 |
Dziękuję Ci za wykonanie tej pracy. Jesteś teraz prawdziwym ekspertem od bezpieczeństwa w domu. Gratulacje!!!
Dla nauczyciela:
Realizacja podstawy programowej:
Dział V: (4) uczeń: interpretuje oznaczenia substancji szkodliwych dla zdrowia: drażniących, trujących, żrących i wybuchowych;
(5) uczeń: podaje zasady zachowania się (…)w wypadku (…) spożycia lub kontaktu z roślinami trującymi;
.