szkoła podstawowa
język angielski
klasa 1
Autor: Aniela Tekiela
Założycielka bloga: Kreatywne Nauczanie Języków Obcych
Blog: https://neuroteaching.blogspot.com/
Fanpage: https://www.facebook.com/kreatywnenauczaniejezykowobcych/
W trakcie tej lekcji:
- powtórzysz nazwy ubrań w języku angielskim
- będziesz grał w quizy online
- kolorował ubranka i nazywał je
- nauczysz się piosenki z YouTube
Co będziesz potrzebować do tej lekcji?
- chęć do nauki
- smartfon
- laptop/komputer
- kredki
- dostęp do Internetu i przeglądarki internetowej
- ewentualnie wsparcie rodzeństwa lub innego członka rodziny, który zna język angielski lub pomoże Ci w obsłudze sprzętu i Internetu
ZADANIE 1
- wejdź na tę stronę i zagraj w grę MEMORY
https://www.anglomaniacy.pl/clothesMatching.htm
- Twoim zadaniem jest odszukanie słowa i pasującego do niego obrazka
ZADANIE 2
Wydrukuj wybrane (lub wszystkie) karty pracy ze strony: https://www.anglomaniacy.pl/clothesPrintables.htm
i wykonaj je zgodnie z poleceniem.
ZADANIE 3
- wybierz dowolną kartę pracy z zadania nr 2
- odtwórz film
https://www.youtube.com/watch?v=pHer1COWyrQ&feature=emb_title
- pokoloruj na karcie pracy te same ubranka, które widzisz w filmie (możesz to zrobić tym samym kolorem)
- w trakcie kolorowania, powtarzaj na głos nazwę kolorowanego ubranka dopóki nie pokolorujesz go w całości
ZADANIE 4
- wejdź na tą stronę https://agendaweb.org/exercises/vocabulary/clothes/clothes-1.htm
- wykonaj quiz online
- system sam oceni Twoje odpowiedzi
- wybierz 8 słów z quizu i przepisz je do zeszytu
ZAKRES REALIZACJI PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
- Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych dotyczących
jego samego i jego najbliższego otoczenia, umożliwiającym realizację pozostałych
wymagań ogólnych w zakresie następujących tematów:
1) ja i moi bliscy (rodzina, przyjaciele); sklep; części garderoby
2.Uczeń rozumie bardzo proste wypowiedzi ustne, artykułowane wyraźnie i powoli,
w standardowej odmianie języka:
1) rozumie sens krótkich wypowiedzi, prostych piosenek i wierszyków, szczególnie gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami
3) znajduje w wypowiedzi określone informacje
- Uczeń rozumie wyrazy oraz jedno- lub kilkuzdaniowe, bardzo proste wypowiedzi pisemne
(np. historyjki obrazkowe z tekstem, opowiadania):
1) rozumie ogólny sens tekstu, szczególnie gdy jest wspierany obrazem lub
dźwiękiem;
2) znajduje w wypowiedzi określone informacje.
- W zakresie wypowiedzi ustnych uczeń:
1) powtarza wyrazy i proste zdania;
2) tworzy bardzo proste i krótkie wypowiedzi według wzoru, np. nazywa obiekty
z otoczenia i opisuje je, nazywa czynności;
3) śpiewa piosenki – samodzielnie
4) używa poznanych wyrazów i zwrotów podczas zabawy.
- W zakresie wypowiedzi pisemnych uczeń:
1) przepisuje wyrazy i proste zdania;
2) pisze pojedyncze wyrazy i zwroty;
3) pisze bardzo proste i krótkie zdania według wzoru i samodzielnie.
- W zakresie reagowania uczeń:
1) reaguje werbalnie i niewerbalnie na polecenia;
2) wyraża swoje upodobania.
- W zakresie przetwarzania tekstu uczeń nazywa w języku obcym
przedmioty z najbliższego otoczenia oraz przedstawione w materiałach wizualnych i audiowizualnych.
- Uczeń korzysta ze źródeł informacji w języku obcym nowożytnym (np. ze słowników
obrazkowych, książeczek), również za pomocą technologii informacyjno-komunikacyjnych.