Poziom edukacyjny: Szkoła ponadgimnazjalna.
Przedmiot: Matematyka
Klasa II
Autor: Beata Maciej
Czego dowiesz się z tej lekcji?
- Jak wyznaczyć wzór ciągu, znając wzór na sumę tego ciągu.
- Jak wyznaczyć sumę n początkowych wyrazów ciągu arytmetycznego, znając wyraz środkowy.
- Jak wyznaczyć dwie liczby, które należy wstawić między dane liczby tak, aby pierwsze trzy tworzyły ciąg geometryczny, a trzy ostatnie ciąg arytmetyczny.
- Jak wyznaczyć trzy liczby, tworzące ciąg geometryczny, które po wprowadzeniu określonych zmian stanowią ciąg arytmetyczny, jeśli znamy sumę tych liczb.
Poniżej znajdziesz kartę pracy z zadaniami oraz videolekcje. Rozwiąż kolejne zadania z pierwszej strony, poprzedzając rozwiązanie każdego z nich projekcją filmu. Zadania z drugiej strony wykorzystaj do pracy samodzielnej. Przy każdym zadaniu podane są wskazówki, jak krok po kroku je rozwiązać.
[pdf-embedder url=”https://lekcjewsieci.pl/wp-content/uploads/2020/04/Ciągi-arytmetyczne-i-ciągi-geometryczne.pdf” title=”Ciągi arytmetyczne i ciągi geometryczne”]
Link do kart pracy, odpowiedzi i filmów na blogu autorki:
https://cinematma.weebly.com/ci261gi-arytmetyczne-i-ci261gi-geometryczne
Informacje dla nauczyciela
Ta karta pozwala zrealizować następujące punkty podstawy programowej:
Uczeń
- Wyznacza wartości zmiennych tak, aby wraz z podanymi wartościami tworzyły ciąg arytmetyczny i geometryczny.
- Stosuje średnią geometryczną do rozwiązywania zadań.
- Określa monotoniczność ciągu arytmetycznego.
- Stosuje własności ciągu arytmetycznego i geometrycznego w zadaniach.