CAN YOU SWIM? – czy potrafisz pływać?
Język angielski
Szkoła podstawowa
Klasa: IV
Autor: Aniela Tekiela
Blog: https://neuroteaching.blogspot.com/
W trakcie tej lekcji:
- nauczysz się mówić o swoich umiejętnościach
- będziesz grał w quiz online
- obejrzysz film na YouTube
- stworzysz swój słowniczek
Czego będziesz potrzebować do tej lekcji?
- chęć do nauki
- smartfon
- laptop/komputer
- zeszyt i coś do pisania
- dostęp do Internetu i przeglądarki internetowej
- ewentualnie wsparcie rodzeństwa lub innego członka rodziny, który zna język angielski lub pomoże Ci w obsłudze sprzętu i Internetu
ZADANIE 1
- odtwórz film
https://www.youtube.com/watch?v=jANerjPKC9E
- zobaczysz w nim krótkie scenki i piosenki
- napisz w zeszycie wszystkie czynności, jakie wykonują bohaterowie tego materiału
PRZYKŁAD:
write, play football, …
ZADANIE 2
- wykorzystując czynności, które wypisałeś z filmu w zadaniu nr 1, napisz zdania o sobie, dotyczące tego, czy potrafisz czy nie potrafisz wykonywać tych czynności używając: I can (potrafię). / I can’t … (nie potrafię)
PRZYKŁAD
I can write. I can’t play football.
ZADANIE 3
- zagraj w quiz Kahoot
- jeśli pojawią się w nim nowe czynności, dodaj je do słowniczka jaki tworzyłeś w zadaniu nr 1
– wejdź na stronę: www.kahoot.it
– wpisz PIN: 0938228 oraz swój nick (nie podawaj imienia ani nazwiska)
– ciesz się grą
ZAKRES REALIZACJI PODSTAWY PROGRAMOWEJ:
- Uczeń posługuje się podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację pozostałych wymagań ogólnych w zakresie następujących tematu: człowiek (umiejętności i zainteresowania)
- Uczeń rozumie proste wypowiedzi ustne (np. rozmowy, wiadomości, komunikaty, ogłoszenia, instrukcje) artykułowane wyraźnie, w standardowej odmianie języka znajdując w wypowiedzi określone informacje
- Uczeń tworzy krótkie, proste, spójne i logiczne wypowiedzi pisemne – opowiada o swoich umiejętnościach
- Uczeń przetwarza prosty tekst ustnie lub pisemnie:
- przekazuje w języku obcym nowożytnym informacje zawarte w materiałach wizualnych (np. wykresach, mapach, symbolach, piktogramach) lub audiowizualnych (np. filmach, reklamach);
- przekazuje w języku obcym nowożytnym lub polskim informacje sformułowane w tym języku obcym;
- Uczeń dokonuje samooceny i wykorzystuje techniki samodzielnej pracy nad językiem – korzysta ze słownika.
- Uczeń korzysta ze źródeł informacji w języku obcym nowożytnym w postaci filmu na YouTube oraz za pomocą technologii informacyjno-komunikacyjnych.
- Uczeń stosuje strategie komunikacyjne – domyśla się znaczenia wyrazów z kontekstu.