szkoła podstawowa
język angielski
klasa 1-2
Autor: Karolina Członka
Podczas lekcji:
- poznasz słownictwo z zakresu – ‘Animals in a zoo’ – zwierząta w zoo.
- obejrzysz filmiki na Youtube,
- zagrasz w gry interaktywne, które ułatwią Ci zapamiętanie nowych słówek,
- stworzysz swoje wymarzone zoo.
Będziesz potrzebować:
- chęć do nauki
- smartfon, tablet albo komputer z dostępem do internetu,
- piórnik i coś do pisania, nożyczki, plastelina, bibuła, papier kolorowy,
- zeszyt,
- wycinki z gazet
- w razie potrzeby poproś o pomoc rodziców lub starsze rodzeństwo.
Ćwiczenie 1 Dzięki tej aktywności poznasz nazwy zwierząt po angielsku, poćwiczysz ich wymowę
Włącz historyjkę pt. ‘Steve and Maggie in the zoo’ W trakcie oglądania powtarzaj na głos nazwy zwierząt po angielsku.
Rób pauzy po każdym usłyszanym słówku i powtórz je 2-3 razy.
Link poniżej:
https://www.youtube.com/watch?v=qb1oKClLzRM
– A teraz zagrasz w szybki quiz online i poćwiczysz nowe słówka:
Link:
https://wordwall.net/pl/resource/850170/angielski/animals-1-bugs-team-1
Ćwiczenie 2 Let’s play a game – ‘Snap!’
- Spójrz na obrazek ze zwierzętami i zgadnij, jakie zwierzęta zostały ukryte pod gwiazdkami.
- A game ‘What’s missing!’
A teraz spójrz na obrazek poniżej i powiedz, których zwierząt brakuje na zdjęciu.
Mała wskazówka: Na rysunku brakuje 3 zwierząt.
- A teraz sprawdź, czy udało się odgadnąć brakujące zwierzęta. W tym miejscu odsyłam Cię do interaktywnej układanki jigsaw puzzle game.
Link:
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=25f070a05782
- Ułóż wszystkie 20 elementów puzzli w całość.
A więc do dzieła!
Ćwiczenie 3 My secret message! Odszyfruj ukrytą wiadomość.
Korzystając z tego szyfru możesz zaszyfrować wybrane słowa, możesz skorzystać z linku:
http://www.theteachersroom.net/secretmessage/secretmessage.html
Ćwiczenie 5 What’s my dream zoo like?
- Tak wygląda moje wymarzone zoo. I jak Ci się podoba? Jest to zoo, gdzie miejsce tu znajdzie każdy zwierzak czy duży czy mały. Każde zwierzę czuje się tutaj szczęśliwe i bezpieczne.
A jak wygląda zoo z Twoich marzeń?
- A teraz Twoja kolej!
- Przygotuj takie zoo na dużym arkuszu papieru A3 dowolną techniką. Możesz narysować zwierzątka, wyciąć z różnych kolorowych gazet, użyć plasteliny, bibuły, papieru kolorowego.
- Dodatkowe ćwiczenie: Karta pracy nr 1 – Uporządkuj wszystkie litery, aby odgadnąć wszystkie zwierzęta.
Udanej zabawy 🙂
Zakres realizacji podstawy programowej:
- Uczeń rozumie wyrazy oraz jedno- lub kilkuzdaniowe, bardzo proste wypowiedzi pisemne (np. historyjki obrazkowe z tekstem, opowiadania).
- Uczeń rozumie ogólny sens tekstu, szczególnie gdy jest wspierany obrazem lub dźwiękiem.
- Uczeń znajduje w załączonym materiale określone informacje.
- W zakresie wypowiedzi pisemnych uczeń przepisuje oraz samodzielnie pisze pojedyncze wyrazy.
- W zakresie przetwarzania tekstu uczeń nazywa w języku obcym nowożytnym nazwy zwierząt– z najbliższego otoczenia oraz przedstawione w materiałach audiowizualnych.
- Uczeń potrafi określić, czego się nauczył, i wie, w jaki sposób może samodzielnie pracować nad językiem (np. przez oglądanie bajek w języku obcym nowożytnym, korzystanie ze słownika i gier edukacyjnych).
- Uczeń korzysta ze źródeł informacji w języku obcym nowożytnym także za pomocą technologii informacyjno-komunikacyjnych.
Karta pracy dołączona w pliku PDF
[pdf-embedder url=”https://lekcjewsieci.pl/wp-content/uploads/2020/03/animals-1-bugs-team-1.pdf”]