You are currently viewing Animals in a zoo – zwierzęta w zoo

Animals in a zoo – zwierzęta w zoo

szkoła podstawowa

język angielski

klasa 1-2

Autor: Karolina Członka

Podczas lekcji:

  • poznasz słownictwo z zakresu – ‘Animals in a zoo’ – zwierząta w zoo.
  • obejrzysz filmiki na Youtube,
  • zagrasz w gry interaktywne, które ułatwią Ci zapamiętanie nowych słówek,
  • stworzysz swoje wymarzone zoo.

Będziesz potrzebować:

  • chęć do nauki
  • smartfon, tablet albo komputer z dostępem do internetu,
  • piórnik i coś do pisania, nożyczki, plastelina, bibuła, papier kolorowy,
  • zeszyt,
  • wycinki z gazet
  • w razie potrzeby poproś o pomoc rodziców lub starsze rodzeństwo.

Ćwiczenie 1 Dzięki tej aktywności poznasz nazwy zwierząt po angielsku, poćwiczysz ich wymowę

Włącz historyjkę pt. ‘Steve and Maggie in the zoo’ W trakcie oglądania powtarzaj na głos nazwy zwierząt po angielsku.

Rób pauzy po każdym usłyszanym słówku i powtórz je 2-3 razy.

Link poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=qb1oKClLzRM

– A teraz zagrasz w szybki quiz online i poćwiczysz nowe słówka:

Link:

https://wordwall.net/pl/resource/850170/angielski/animals-1-bugs-team-1

Ćwiczenie 2 Let’s play a game – ‘Snap!’

  • Spójrz na obrazek ze zwierzętami i zgadnij, jakie zwierzęta zostały ukryte pod gwiazdkami.

Missing game 1

  • A game ‘What’s missing!’

A teraz spójrz na obrazek poniżej i powiedz, których zwierząt brakuje na zdjęciu.

Missing game 2

Mała wskazówka: Na rysunku brakuje 3 zwierząt.

  • A teraz sprawdź, czy udało się odgadnąć brakujące zwierzęta. W tym miejscu odsyłam Cię do interaktywnej układanki jigsaw puzzle game.

Link:

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=25f070a05782

  • Ułóż wszystkie 20 elementów puzzli w całość.

A więc do dzieła!

 

Ćwiczenie 3 My secret message! Odszyfruj ukrytą wiadomość.

Animals

Korzystając z tego szyfru możesz zaszyfrować wybrane słowa, możesz skorzystać z linku:

http://www.theteachersroom.net/secretmessage/secretmessage.html

Ćwiczenie 5 What’s my dream zoo like?

Moje wymarzone zoo

  • Tak wygląda moje wymarzone zoo. I jak Ci się podoba? Jest to zoo, gdzie miejsce tu znajdzie każdy zwierzak czy duży czy mały. Każde zwierzę czuje się tutaj szczęśliwe i bezpieczne.

A jak wygląda zoo z Twoich marzeń?

 

  • A teraz Twoja kolej!  
  • Przygotuj takie zoo na dużym arkuszu papieru A3 dowolną techniką. Możesz narysować zwierzątka, wyciąć z różnych kolorowych gazet, użyć plasteliny, bibuły, papieru kolorowego.
  • Dodatkowe ćwiczenie: Karta pracy nr 1 – Uporządkuj wszystkie litery, aby odgadnąć wszystkie zwierzęta.

Udanej zabawy 🙂


Zakres realizacji podstawy programowej:

  • Uczeń rozumie wyrazy oraz jedno- lub kilkuzdaniowe, bardzo proste wypowiedzi pisemne (np. historyjki obrazkowe z tekstem, opowiadania).
  • Uczeń rozumie ogólny sens tekstu, szczególnie gdy jest wspierany obrazem lub dźwiękiem.
  • Uczeń znajduje w załączonym materiale określone informacje.
  • W zakresie wypowiedzi pisemnych uczeń przepisuje oraz samodzielnie pisze pojedyncze wyrazy.
  • W zakresie przetwarzania tekstu uczeń nazywa w języku obcym nowożytnym nazwy zwierząt– z najbliższego otoczenia oraz przedstawione w materiałach audiowizualnych.
  • Uczeń potrafi określić, czego się nauczył, i wie, w jaki sposób może samodzielnie pracować nad językiem (np. przez oglądanie bajek w języku obcym nowożytnym, korzystanie ze słownika i gier edukacyjnych).
  • Uczeń korzysta ze źródeł informacji w języku obcym nowożytnym także za pomocą technologii informacyjno-komunikacyjnych.

Karta pracy dołączona w pliku PDF

[pdf-embedder url=”https://lekcjewsieci.pl/wp-content/uploads/2020/03/animals-1-bugs-team-1.pdf”]

Karta pracy do pobrania