Szkoła podstawowa
Przedmiot: Język angielski
Klasa: IV-V
Autor: Karolina Członka
Podczas lekcji:
- powtórzysz nazwy przedmiotów szkolnych;
- zapoznasz się z czasownikiem ‘have got’;
- obejrzysz filmiki na Youtube;
- zagrasz w gry interaktywne i quizy, które pomogą Ci w efektywnym przećwiczeniu nowo poznanej struktury gramatycznej;
- nauczysz się poprawnie stosować ten czasownik w zdaniach;
- dodatkowo podejmiesz kilka nowych wyzwań na pobudzenie swojej kreatywności w budowaniu zdań z ‘have got’
Będziesz potrzebować:
- chęci do nauki
- smartfon, tablet albo komputer z dostępem do internetu,
- piórnik i coś do pisania,
- zeszyt,
‘An amazing about one boy, whose name’s Harry’
Drogi uczniu,
Ćwiczenie 1 Na początek zapraszam do obejrzenia krótkiej prezentacji, dzięki której zapoznasz się z odmianą czasownika ‘have got’. Powtarzaj całe wyrażenia po lektorze.
Link poniżej:
https://www.youtube.com/watch?v=ZDub1o2R2so
- Teraz nauczysz się tworzyć zdania twierdzące z użyciem czasownika ‘have got’.Spójrz na załączoną ilustrację, gdzie Harry wokoło siebie ma różne rzeczy. Twoim zadaniem jest utworzyć 5 zdań twierdzących z Harrym z użyciem ‘have got’
Część I – zaczyna się tak: Harry mówi: I have got a ball.
I have got …….
Część II – zaczyna się od zwrotu: He has got a cap.
He has got ……..
Zapisz zdania w zeszycie.
A teraz twoja kolej!
Czas na podjęcie wyzwania nr 1
‘Niesamowita Przygoda Harrego’
Pewnego dnia nasz bohater wybrał się do sadu po jabłka, ale nie spodziewał się, że jabłko może spaść mu na głowę. Tak też się stało. Oj biedny nasz Harry, ponieważ wskutek tego nagle dostał zaniku pamięci. Co więcej, zapomniał jakie obiekty posiada wokoło siebie.
Twoje zadanie polega na przekształceniu wcześniej utworzonych zdań twierdzących na zdania przeczące według wzoru:
- Część I – Harry zasmucony mówi: I haven’t got a ball.I haven’t got ……..
- Część II – He hasn’t got a cap
He hasn’t got …….
Ćwiczenie 2: Obejrzyj krótką historyjkę, za pomocą której nauczysz się tworzyć pytania z ‘have got’ oraz udzielać krótkiej odpowiedzi Yes/No.
Przed Tobą wyzwanie nr 2
Wyobraź sobie, że jesteś dobrym przyjacielem Harrego. Wiesz, co mu się przydarzyło i potrzebuje od Ciebie pomocy.
Jak możesz mu pomóc, oj to nie takie proste, ale myślę że dasz sobie z tym swietnie radę!
W tym celu utwórz pytania do zdań twierdzących z Ćwiczenia 1 według wzoru:
- Część I – Harry, Have you got a ball?
- Have you got …….?
Harry odpowiada: Yes, I have or No, I haven’t
A teraz zadaj pytania do jego siostry Carli bliźniaczki o jego rzeczy według wzoru:
- Część II – Carla, Has Harry got a ball?
- Has he got ……… ?
Carla odpowiada: Yes, he has or No, he hasn’t
BRAWO dla Ciebie !!!
Harry się ucieszył, że w końcu po wielu długich próbach udało mu się odzyskać pamięć.
W nagrodę otrzymujesz bonus w postaci kilku interaktywnych ćwiczeń, dzięki którym efektywnie utrwalisz użycie czasownika ‘Have got’.
Linki poniżej:
https://wordwall.net/pl/resource/304000/have-got-has-got
https://wordwall.net/pl/resource/365681/angielski/have-got-has-got
https://wordwall.net/pl/resource/699900/angielski/have-has-got
Powodzenia 🙂
Zakres podstawy programowej:
1. Uczeń tworzy proste, spójne i logiczne w miarę płynne wypowiedzi ustne i pisemne;
- używa czasownik ‘have got’ w odniesieniu do posiadanych przedmiotów.
- potrafi powiedzieć, jakie rzeczy posiada, jakich nie oraz zadawać pytania.
- uczeń znajduje istotne informacje w załączonym materiale.
- uczeń rozumie ogólny sens tekstu, szczególnie gdy jest wspierany obrazem lub dźwiękiem.
- uczeń potrafi określić, czego się nauczył, i wie, w jaki sposób może samodzielnie pracować nad językiem (np. przez oglądanie filmów w języku obcym nowożytnym, korzystanie ze słownika i gier edukacyjnych).
- uczeń korzysta ze źródeł informacji w języku obcym nowożytnym także za pomocą technologii informacyjno-komunikacyjnych.