You are currently viewing Abstrakcja z Markiem Rothko

Abstrakcja z Markiem Rothko

szkoła ponadpodstawowa

plastyka / zajęcia artystyczne

autorka: Izabela Wyppich

zasoby: artykuł, filmik, studium artysty, pinterest


Dzięki tej lekcji:
1. poznasz twórczość Marka Rothko
2. poszerzysz wiedzę o sztuce współczesnej
3. wyrazisz swoje poglądy i zdanie
4. podzielisz się z innymi Twoją twórczością

 I. Zaangażuj się

Otwórz stronę: kliknij tutaj

 

Przyjrzyj się uważnie obrazowi. Zastanów się:
Co widzisz ?
Co sądzisz o tym ?
Co Cię zastanawia w tym obrazie ?
Czego nie rozumiesz?
Co Cię dziwi ?

II.  Dowiedz się więcej

Poznaj twórczość Marka Rothko. Przeczytaj tekst zamieszczony w załączniku poniżej.

Artykuł o Marku Rothko: kliknij tutaj

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, obejrzyj cykl filmów Khan Academy (filmik w języku angielskim). Możesz poszukać także informacji na wikipediii oraz w google art and culture.

Filmik Khan Academy (jęz. angielski)

III. Analizuj

Uzupełnij studium artysty. Pisz swoimi słowami, nie bój się wyrażać swoich opinii. Porozmawiaj z nauczycielem, rodzicami o obrazach Marka Rothko. Porównując jego twórczość z innymi abstrakcjonistami, poszukaj ich prac w internecie, zajrzyj do poprzednich lekcji.

Studium artysty: kliknij tutaj 

IV. Twórz

Zainspiruj się twórczością Rothki!
Odejdź od komputera i namaluj obraz inspirowany abstrakcją w stylu Marka Rothki
A jeśli wolisz zostać przed ekranem stwórz własny moodboard w aplikacji CANVA (kliknij tutaj). Znajdź inspiracje w pintereście (kliknij tutaj) lub na google grafice.

V. Dziel się

Podziel się swoją pracą.
Zrób zdjęcie obrazu, udostępnij moodboard na instagramie, facebooku czy blogu albo po prostu prześlij koleżankom i kolegom, nauczycielowi.

Informacja dla nauczyciela:
Ta lekcja pozwala zrealizować poniższe punkty podstawy programowej z plastyki dla klasy pierwszej szkoły ponadpodstawowej:

Uczeń:

  • charakteryzuje kierunki działań wybranych współczesnych awangard i ich twórców
  • podejmuje działania twórcze w oparciu o środki wyrazu charakterystyczne dla wybranych form wypowiedzi sztuki II poł. XX wieku.