A VIRTUAL WALK TO THE PARK – wirtualny spacer do parku.
Język angielski
Szkoła podstawowa
Klasa 4
Autorka: Karolina Celuch
Podczas tej lekcji:
– oderwiesz się od codzienności domowego zacisza i przespacerujesz się po parku,
– jednocześnie zachowasz wszelkie zasady bezpieczeństwa ponieważ…
– przy pomocy Google Maps przeniesiesz się do wybranego parku w kraju lub na świecie,
– poznasz słówka opisujące, co znajduje się w parku,
– wykonasz projekt plastyczny i wykorzystasz w nim poznane słownictwo,
– ułożysz własne zasady bezpiecznego spędzania czasu w parku.
Będą Ci potrzebne:
– smart fon lub komputer z dostępem do Internetu,
– kartka/zeszyt oraz coś do pisania,
– kartkę z bloku a4, kredki, czarny marker,
– opcjonalnie szary papier i kawałek wstążki.
Ćwiczenie 1: Wybierz, dokąd chcesz się przenieść dzięki mapom Google.
Wyszukaj w Internecie stronę Google Maps. Wybierz w wyszukiwarce park, jaki chcesz zwiedzić. Przykładowo mogą to być Łazienki Królewskie w Warszawie.
Ćwiczenie 2: Jesteś już w parku. Jak nazwiesz to, co tam się znajduje?
Skorzystaj z poniższych propozycji. Zapisz je w zeszycie, a jeśli chcesz – dodaj własne.
Plants – rośliny
Trees – drzewa
Grass – trawa
Flowers – kwiaty
Bushes – krzewy
Animals – zwierzęta
A dog – pies
A rabbit – królik
Birds – ptaki
Squirrels – wiewiórki
Places – miejsca
Benches – ławki
Public toilet – toaleta publiczna
Playground – plac zabawa
Path – ścieżka
Pond – staw
Activities – czynności
I can run. – Ja mogę biegać.
I can walk. – Ja mogę spacerować.
I can play with a ball. – Ja mogę bawić się piłką.
I can organize a picnic. – Ja mogę urządzić piknik.
Narysuj teraz piękny plakat – park, w którym umieścisz wybrane rośliny, zwierzęta, miejsca i czynności z powyższej listy.
A może dodasz własne pomysły?
Każdy element plakatu podpisz czarnym markerem po angielsku.
Ćwiczenie 3: Pomyśl, co wolno, a czego nie wolno robić w parku.
Ustnie ułóż zasady zachowania w Twoim pięknym parku, wykorzystując poniższe podpowiedzi i słówka z lekcji:
You must… – Ty musisz…
You mustn’t… – Nie wolno Ci…
Np.
You must walk on the path. – Musisz chodzić po ścieżce.
You mustn’t walk on the grass. – Nie możesz chodzić po trawie.
Ćwiczenie 4: Zostań stróżem prawa i stwórz własny kodeks postępowania.
Zdania, które przed chwilą udało Ci się wymyślić, zapisz w formie kodeksu postępowania w Twoim parku.
Możesz zatytułować swoją pracę, np. THE RULES IN MY PARK – zasady w moim parku.
Może masz w domu szary papier i wstążkę? Gotowy spis Twoich zasad możesz zwinąć w elegancki rulon i przewiązać dla ozdoby tasiemką.
Ćwiczenie 5: Opowiedz o swoim projekcie.
Możesz zaprosić rodziców i rodzeństwo na wirtualny spacer do swojego parku oraz koniecznie uprzedzić ich, co wolno, a czego nie wolno tam robić Powodzenia!
Thank you for this lesson!
Podstawa programowa:
– Uczeń tworzy krótkie, proste, spójne i logiczne wypowiedzi ustne: opisuje miejsca, wyraża i uzasadnia swoje opinie.
– Uczeń tworzy krótkie, proste, spójne i logiczne wypowiedzi pisemne: opisuje miejsca, przedmioty, opowiada o czynnościach z teraźniejszości; przedstawia fakty z teraźniejszości.
– Uczeń przetwarza prosty tekst ustnie lub pisemnie: przekazuje w języku obcym nowożytnym informacje zawarte w materiałach audio-wizualnych.
– Uczeń przekazuje w języku obcym nowożytnym lub polskim informacje sformułowane w tym języku obcym.
– Uczeń dokonuje samooceny i wykorzystuje techniki samodzielnej pracy nad językiem (np. prowadzenie notatek, stosowanie mnemotechnik, wykonywanie projektów plastyczno-językowych).
– Uczeń korzysta ze źródeł informacji w języku obcym nowożytnym (np. mediów), również za pomocą technologii informacyjno—komunikacyjnych.