Skittles experiment – eksperyment ze cukierkami Skittles na angielskim
szkoła podstawowa
język angielski
klasa 0-3
Autor: Małgorzata Buszman
blog https://mbuszmanmajsterkowoedukacyjne.home.blog/
Podczas tej lekcji:
- poznasz/powtórzysz angielskie nazwy kolorów i liczb (1-20 lub 1-100),
- poznasz/utrwalisz zwrot What colour is it? – jaki to kolor
- wykonasz eksperyment z cukierkami Skittles
- obejrzysz filmiki na Youtube,
- stworzysz własny rysunek w ulubionych kolorach lub narysujesz jednorożca z filmiku,
- zagrasz w grę: poszukiwania kolorów w twoim domu
Będą Ci potrzebne:
- zeszyt, piórnik, kartki, kredki i coś do pisania,
- paczka cukierków Skittles, talerzyk, kubek z wodą
- w razie potrzeby – poproś o pomoc rodziców albo rodzeństwo
- smartfon, tablet albo komputer z dostępem do Internetu,
Zaczynamy, obejrzyj i zaśpiewaj piosenki
kolory
https://www.youtube.com/watch?v=YyFLBTTAbSE
liczby 1-20
https://www.youtube.com/watch?v=D0Ajq682yrA
liczby 1-100
https://www.youtube.com/watch?v=VH81nqDi4TQ
Obejrzyj eksperyment z cukierkami Skittles. Wykonaj go wspólnie z jakimś domownikiem. Potrzebujesz: cukierki, talerz, kubek z wodą. Wymień kolory po angielsku, policz po angielsku
Skittles experiment
https://www.youtube.com/watch?v=KetiRIlef6c
zagraj w grę:
wskaż 5 przedmiotów w pokoju/domu o różnych kolorach
narysuj coś w ulubionym kolorach albo zobacz filmik o kolorowaniu jednorożca
https://www.youtube.com/watch?v=kOTI1N0zozw&t=247s
Realizacja podstawy programowej:
Uczeń
- a) rozumie bardzo proste polecenia w języku obcym nowożytnym i reaguje na nie; b) uczestniczy w zabawach, np. muzycznych, ruchowych, plastycznych, konstrukcyjnych, teatralnych; c) używa wyrazów i zwrotów mających znaczenie dla danej zabawy lub innych podejmowanych czynności; d) powtarza rymowanki i proste wierszyki, śpiewa piosenki w grupie; e) rozumie ogólny sens krótkich historyjek opowiadanych lub czytanych, gdy są wspierane np. obrazkami, rekwizytami, ruchem, mimiką, gestami