szkoła podstawowa
język polski
klasa 6
autorka: Izabella Bartol
Temat: Sposób na lekturę, czyli jak stworzyć lekturownik.
Uczniu!
Po tej lekcji dowiesz się:
- Czym jest lekturownik;
- Jak powinien wyglądać;
- Jakie treści powinny się w nim znaleźć
- Jaką korzyść przyniesie Ci jego założenie
Przebieg lekcji:
Uczniu!
Zapoznaj się z 15-minutowym webinarem na temat lekturownika. Krok po kroku tłumaczę Ci, w jaki sposób skutecznie zapamiętać treści z lektury. W razie potrzeby możesz zatrzymać nagranie i ponownie zobaczyć interesującą Cię treść. Po obejrzeniu webinaru przygotuj sobie potrzebne materiały, zaplanuj pracę i zabierz się do działania.
Życzę Ci przyjemnej i twórczej pracy.
Dla nauczyciela:
Realizacja podstawy programowej:
- Kształcenie literackie i kulturowe
- Wyrabianie i rozwijanie zdolności rozumienia utworów literackich oraz innych tekstów kultury
- Kształcenie językowe
- Rozwijanie rozumienia wartości języka ojczystego oraz jego funkcji w budowaniu tożsamości osobowej ucznia oraz wspólnot: rodzinnej, narodowej i kulturowej.
- Samokształcenie:
- Rozwijanie szacunku dla wiedzy, wyrabianie pasji poznawania świata i zachęcanie do praktycznego zastosowania zdobytych wiadomości.
- Rozwijanie umiejętności samodzielnego docierania do informacji, dokonywania ich selekcji, syntezy oraz wartościowania.
- Rozwijanie umiejętności rzetelnego korzystania ze źródeł wiedzy, w tym stosowania cudzysłowu, przypisów i odsyłaczy oraz szacunku dla cudzej własności intelektualnej.
- Kształcenie nawyków systematycznego uczenia się oraz porządkowania zdobytej wiedzy i jej pogłębiania.
- Zachęcanie do rozwijania swoich uzdolnień przez udział w różnych formach poszerzania wiedzy, na przykład w konkursach, olimpiadach przedmiotowych i wykładach oraz rozwijanie umiejętności samodzielnej prezentacji wyników swojej pracy.
- Rozwijanie umiejętności efektywnego posługiwania się technologią informacyjną w poszukiwaniu, porządkowaniu i wykorzystywaniu pozyskanych informacji.